Skip links

Wat is er te doen?

De topconferentie wordt geen doodgewone ‘Zoom-meeting’ met minimale interactie. Integendeel, er wordt maximaal ingezet op interactie en saamhorigheid waardoor je een vergelijkbare ervaring als een fysieke conferentie meekrijgt.

Tijdens de topconferentie kun jij als deelnemer:

  • plenaire sessies volgen waarbij invloedrijke Nederlanders delen hoe zij positieve verandering en impact realiseren
  • je verhaal via een digitale pitch op het hoofdpodium presenteren
  • verschillende informatieve workshops volgen die van algemene aard zijn of binnen een van de vier thema’s vallen
  • verschillende thematische paneldiscussies bijwonen waarbij je de kans krijgt om invloedrijke Nederlanders te bevragen en te spreken
  • tijdens netwerkmomenten gelijkgezinden ontmoeten en hiermee jouw netwerk uitbreiden
  • verschillende aangesloten partners benaderen voor eventuele samenwerkingen en carrièreperspectieven

Sprekers

Jan van Zanen

Burgemeester Den Haag

Jan Peter Balkenende

Voormalig minister-president

André Kuipers

Astronaut en ambassadeur van de aarde

Hans de Jong

President Philips Nederland

Saskia Bruines

Wethouder Economie, Internationaal en Dienstverlening

Edith Schippers

President DSM Nederland

Adil Izemrane

Projectontwikkelaar en mede-oprichter Movement on the Ground

Jörgen Raymann

Cabaretier, producent en consultant bij Lenard and Lenard

Benito Doelwijt

Gedragsspecialist en oprichter Lenard and Lenard

Gerbe Verhaaf

Commandant Koninklijke Militaire Academie bij Ministerie van Defensie.

Wendy Kakebeeke

Directeur Young Impact

Reinier van Zutphen

Nationale ombudsman

Michael van Praag

Voorzitter NL Sportraad

Eric van ‘t Zelfde

Directeur College De Brink at College De Brink, onderdeel van de Gooise scholen federatie

Marit Maij

Directeur ActionAid Nederland

Gyzlene Kramer-Zeroual

Programmamanager Strategie en Externe Betrekkingen Albeda

Joop Roodenburg

President van Huisman Equipment

Abdelhamid Idrissi

Oprichter Studiezalen en Amsterdammer van het jaar

Youssef El Bouhassani

Gepassioneerd voor educatie A.I. en A.I. educatie

Susanne Baars

Oprichter en CEO SocialGenomics

Emma Fromberg

Ontwerper Circulaire Economie

Samira El Idrissi

Drievoudig Taekwondo-kampioen

Anouk van Gijtenbeek

Oprichtster PlanB1

Myrthe Frissen

Groenten zonder grenzen (GZG)

Safiyeh Salehi Mobarakeh

Oprichtster ZINC foundation

Stijn Warmenhoven

Oprichter van YouthforClimateNL

Tristan Garssen

Zorginnovator

Des Balentien

Vlogger, rapper en oprichter YouGottaBelieve

Kiki Bosch

Freediver, Biohacker en avonturier

Sun-Mi Venema

Auteur en Motivational Speaker

Mosa Al Mansour

Student Accountancy

Bashar Alsayegh

Student Business IT & Management

Bas Grund

De Jonge Ondernemer

Rutger de Rijk

Impact Hub Amsterdam

Volg ons en mis geen enkele update

En vele anderen!

– Sprekerslijst is onder voorbehoud –

Programma

– Het programma is ter indicatie en onder voorbehoud –

Thema's

Group 70

EDUCATIE

Nederlands onderwijs is van kwalitatief hoog niveau – zeker in internationaal perspectief. Tegelijk ervaren Nederlandse scholieren en studenten echter een hoge studiedruk. Nederlands onderwijs lijkt meer prestatiegericht en minder competentiegericht. Bovendien draagt het sociaal leenstelsel en een arbeidsmarkt die steeds meer eisen stelt ook bij aan die druk. Werkt ons huidige onderwijssysteem dan nog wel? Hoe kunnen we de leiders van de toekomst het beste opleiden?

    • Studiedruk
      Hoe spelen educatie instellingen in op het dagelijks leven van studenten?
    • Eenzijdig perspectief in educatie
      Hoe zorgen we ervoor dat maatschappelijke thema’s binnen het onderwijs van alle kanten worden belicht?
    • Verbetering van educatie
      Op wat voor manier willen wij studenten betrekken bij het verbeteren van ons educatiesysteem?
    • Ondernemen
      Welke mogelijkheden kan het huidige onderwijssysteem bieden om projectideeën in de vorm van een onderneming uit te werken?
Group 70

EDUCATIE

Nederlands onderwijs is van kwalitatief hoog niveau – zeker in internationaal perspectief. Tegelijk ervaren Nederlandse scholieren en studenten echter een hoge studiedruk. Nederlands onderwijs lijkt meer prestatiegericht en minder competentiegericht. Bovendien draagt het sociaal leenstelsel en een arbeidsmarkt die steeds meer eisen stelt ook bij aan die druk. Werkt ons huidige onderwijssysteem dan nog wel? Hoe kunnen we de leiders van de toekomst het beste opleiden?

    • Studiedruk
      Hoe spelen educatie instellingen in op het dagelijks leven van studenten?
    • Eenzijdig perspectief in educatie
      Hoe zorgen we ervoor dat maatschappelijke thema’s binnen het onderwijs van alle kanten worden belicht?
    • Verbetering van educatie
      Op wat voor manier willen wij studenten betrekken bij het verbeteren van ons educatiesysteem?
    • Ondernemen
      Welke mogelijkheden kan het educatiesysteem bieden om projectideeën in de vorm van een onderneming uit te werken?
Group 75

DUURZAAMHEID

Nederland Waterland staat wereldwijd bekend om zijn unieke bouwwerken om zich te wapenen in de eeuwige strijd met het water. Dit zorgt ervoor dat ons land, ondanks dat het voor een groot deel onder zeeniveau ligt, bewoonbaar is. Klimaatverandering is echter misschien wel de grootste bedreiging voor onze leefbaarheid. Hoe kunnen wij Nederland leefbaar doorgeven aan de volgende generaties en hoe kan de overheid burgers in dit proces betrekken?

  • Energietransitie
    Welke maatregelen nemen wij om een vlotte en effectieve energietransitie te realiseren?
  • Voeding
    Wat is er voor nodig om de voedselindustrie circulair te maken?
  • Kleding
    Welke veranderingen moeten worden doorgevoerd in de fashionindustrie om vervuiling tegen te gaan?
  • Omgeving
    Hoe moeten wij met onze aarde omgaan?
Group 75

DUURZAAMHEID

Nederland Waterland staat wereldwijd bekend om zijn unieke bouwwerken om zich te wapenen in de eeuwige strijd met het water. Dit zorgt ervoor dat ons land, ondanks dat het voor een groot deel onder zeeniveau ligt, bewoonbaar is. Klimaatverandering is echter misschien wel de grootste bedreiging voor onze leefbaarheid. Hoe kunnen wij Nederland leefbaar doorgeven aan de volgende generaties en hoe kan de overheid burgers in dit proces betrekken?

  • Energietransitie
    Welke maatregelen nemen wij om een vlotte en effectieve energietransitie te realiseren?
  • Voeding
    Wat is er voor nodig om de voedselindustrie circulair te maken?
  • Kleding
    Welke veranderingen moeten worden doorgevoerd in de fashionindustrie om vervuiling tegen te gaan?
  • Omgeving
    Hoe moeten wij met onze aarde omgaan?
Group 52

VREDE EN RECHT

Nederland is het mondiale epicentrum van vrede en recht. Alleen al in Den Haag bevinden zich 200 (inter)nationale overheidsorganisaties die zich bezighouden met een rechtvaardiger en veiligere wereld. Tegelijkertijd zijn er juist in ons land grote uitdagingen op gebied van democratie, grondrechten en veiligheid. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze kernwaarden van vrijheid en gelijkheid doorgang blijven vinden in de 21e eeuw?

  • Transparantie
    Hoe behouden en verbeteren wij de transparantie van organisaties in Nederland?
  • Diversiteit en inclusie
    Welke stappen kunnen wij nemen om een pluralistische samenleving te realiseren?
  • Geweld
    Hoe voorkom je (excessief) geweld gebruik?
  • Integratie
    Wat is integratie en hoe willen wij als samenleving daar invulling aan geven?
Group 52

VREDE EN RECHT

Nederland is het mondiale epicentrum van vrede en recht. Alleen al in Den Haag bevinden zich 200 (inter)nationale overheidsorganisaties die zich bezighouden met een rechtvaardiger en veiligere wereld. Tegelijkertijd zijn er juist in ons land grote uitdagingen op gebied van democratie, grondrechten en veiligheid. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze kernwaarden van vrijheid en gelijkheid doorgang blijven vinden in de 21e eeuw?

  • Transparantie
    Hoe behouden en verbeteren wij de transparantie van organisaties in Nederland?
  • Diversiteit en inclusie
    Welke stappen kunnen wij nemen om een pluralistische samenleving te realiseren?
  • Geweld
    Hoe voorkom je (excessief) geweld gebruik?
  • Integratie
    Wat is integratie en hoe willen wij als samenleving daar invulling aan geven?
Group 25

GEZONDHEID EN WELZIJN

Nederlandse jongeren ervaren – mede door de opkomst van sociale media en het ogenschijnlijke individualisme in de samenleving – een grote sociale druk. Daardoor hebben veel jongeren een uitdaging om mentaal gezond te blijven. Ook zijn er jongeren die door een lichamelijke of geestelijke uitdaging niet dezelfde kansen kunnen krijgen in onze maatschappij. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen fysiek en mentaal ‘fit’ kan blijven in een continu doordraaiende samenleving?

  • Sociale druk en individualisme
    Wat doen wij tegen sociale druk en een ogenschijnlijk individualisme?
  • Innovatie en technologie
    Welke technologieën verbeteren en behouden de kwaliteit in de zorg?
  • Preventieve gezondheidszorg
    Wat doen wij om gezond te blijven?
  • Met een beperking leven
    Hoe zorgen wij ervoor dat iedereen gezien wordt?
Group 25

GEZONDHEID EN WELZIJN

Nederlandse jongeren ervaren – mede door de opkomst van sociale media en het ogenschijnlijke individualisme in de samenleving – een grote sociale druk. Daardoor hebben veel jongeren een uitdaging om mentaal gezond te blijven. Ook zijn er jongeren die door een lichamelijke of geestelijke uitdaging niet dezelfde kansen kunnen krijgen in onze maatschappij. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen fysiek en mentaal ‘fit’ kan blijven in een continu doordraaiende samenleving?

  • Sociale druk en individualisme
    Wat doen wij tegen sociale druk en een ogenschijnlijke individualisme?
  • Innovatie en Technologie
    Welke technologieën verbeteren en behouden de kwaliteit in de zorg?
  • Preventieve gezondheidszorg
    Wat doen wij om gezond te blijven?
  • Met een beperking leven
    Hoe zorgen wij ervoor dat iedereen gezien wordt?
X