Wat is er te doen?
De topconferentie wordt geen doodgewone ‘Zoom-meeting’ met minimale interactie. Integendeel, er wordt maximaal ingezet op interactie en saamhorigheid waardoor je een vergelijkbare ervaring als een fysieke conferentie meekrijgt.
Tijdens de topconferentie kun jij als deelnemer:
- plenaire sessies volgen waarbij invloedrijke Nederlanders delen hoe zij positieve verandering en impact realiseren
- je verhaal via een digitale pitch op het hoofdpodium presenteren
- verschillende informatieve workshops volgen die van algemene aard zijn of binnen een van de vier thema’s vallen
- verschillende thematische paneldiscussies bijwonen waarbij je de kans krijgt om invloedrijke Nederlanders te bevragen en te spreken
- tijdens netwerkmomenten gelijkgezinden ontmoeten en hiermee jouw netwerk uitbreiden
- verschillende aangesloten partners benaderen voor eventuele samenwerkingen en carrièreperspectieven
Sprekers

Jan van Zanen
Burgemeester Den Haag
Jan Peter Balkenende
Voormalig minister-president
André Kuipers
Astronaut en ambassadeur van de aarde
Hans de Jong
President Philips Nederland
Saskia Bruines
Wethouder Economie, Internationaal en Dienstverlening
Edith Schippers
President DSM Nederland
Adil Izemrane
Projectontwikkelaar en mede-oprichter Movement on the Ground
Jörgen Raymann
Cabaretier, producent en consultant bij Lenard and Lenard
Benito Doelwijt
Gedragsspecialist en oprichter Lenard and Lenard
Gerbe Verhaaf
Commandant Koninklijke Militaire Academie bij Ministerie van Defensie.
Wendy Kakebeeke
Directeur Young Impact
Reinier van Zutphen
Nationale ombudsman
Michael van Praag
Voorzitter NL Sportraad
Eric van ‘t Zelfde
Directeur College De Brink at College De Brink, onderdeel van de Gooise scholen federatie
Marit Maij
Directeur ActionAid Nederland
Gyzlene Kramer-Zeroual
Programmamanager Strategie en Externe Betrekkingen Albeda
Joop Roodenburg
President van Huisman Equipment
Abdelhamid Idrissi
Oprichter Studiezalen en Amsterdammer van het jaar
Youssef El Bouhassani
Gepassioneerd voor educatie A.I. en A.I. educatie
Susanne Baars
Oprichter en CEO SocialGenomics
Emma Fromberg
Ontwerper Circulaire Economie
Samira El Idrissi
Drievoudig Taekwondo-kampioen
Anouk van Gijtenbeek
Oprichtster PlanB1
Myrthe Frissen
Groenten zonder grenzen (GZG)
Safiyeh Salehi Mobarakeh
Oprichtster ZINC foundation
Stijn Warmenhoven
Oprichter van YouthforClimateNL
Tristan Garssen
Zorginnovator
Des Balentien
Vlogger, rapper en oprichter YouGottaBelieve
Kiki Bosch
Freediver, Biohacker en avonturier
Sun-Mi Venema
Auteur en Motivational Speaker
Mosa Al Mansour
Student Accountancy
Bashar Alsayegh
Student Business IT & Management
Bas Grund
De Jonge Ondernemer
Rutger de Rijk
Impact Hub Amsterdam
Volg ons en mis geen enkele update
En vele anderen!– Sprekerslijst is onder voorbehoud –
Programma



– Het programma is ter indicatie en onder voorbehoud –
Thema's

EDUCATIE
Nederlands onderwijs is van kwalitatief hoog niveau – zeker in internationaal perspectief. Tegelijk ervaren Nederlandse scholieren en studenten echter een hoge studiedruk. Nederlands onderwijs lijkt meer prestatiegericht en minder competentiegericht. Bovendien draagt het sociaal leenstelsel en een arbeidsmarkt die steeds meer eisen stelt ook bij aan die druk. Werkt ons huidige onderwijssysteem dan nog wel? Hoe kunnen we de leiders van de toekomst het beste opleiden?
-
- Studiedruk
Hoe spelen educatie instellingen in op het dagelijks leven van studenten? - Eenzijdig perspectief in educatie
Hoe zorgen we ervoor dat maatschappelijke thema’s binnen het onderwijs van alle kanten worden belicht? - Verbetering van educatie
Op wat voor manier willen wij studenten betrekken bij het verbeteren van ons educatiesysteem? - Ondernemen
Welke mogelijkheden kan het huidige onderwijssysteem bieden om projectideeën in de vorm van een onderneming uit te werken?
- Studiedruk

EDUCATIE
Nederlands onderwijs is van kwalitatief hoog niveau – zeker in internationaal perspectief. Tegelijk ervaren Nederlandse scholieren en studenten echter een hoge studiedruk. Nederlands onderwijs lijkt meer prestatiegericht en minder competentiegericht. Bovendien draagt het sociaal leenstelsel en een arbeidsmarkt die steeds meer eisen stelt ook bij aan die druk. Werkt ons huidige onderwijssysteem dan nog wel? Hoe kunnen we de leiders van de toekomst het beste opleiden?
-
- Studiedruk
Hoe spelen educatie instellingen in op het dagelijks leven van studenten? - Eenzijdig perspectief in educatie
Hoe zorgen we ervoor dat maatschappelijke thema’s binnen het onderwijs van alle kanten worden belicht? - Verbetering van educatie
Op wat voor manier willen wij studenten betrekken bij het verbeteren van ons educatiesysteem? - Ondernemen
Welke mogelijkheden kan het educatiesysteem bieden om projectideeën in de vorm van een onderneming uit te werken?
- Studiedruk

DUURZAAMHEID
Nederland Waterland staat wereldwijd bekend om zijn unieke bouwwerken om zich te wapenen in de eeuwige strijd met het water. Dit zorgt ervoor dat ons land, ondanks dat het voor een groot deel onder zeeniveau ligt, bewoonbaar is. Klimaatverandering is echter misschien wel de grootste bedreiging voor onze leefbaarheid. Hoe kunnen wij Nederland leefbaar doorgeven aan de volgende generaties en hoe kan de overheid burgers in dit proces betrekken?
- Energietransitie
Welke maatregelen nemen wij om een vlotte en effectieve energietransitie te realiseren? - Voeding
Wat is er voor nodig om de voedselindustrie circulair te maken? - Kleding
Welke veranderingen moeten worden doorgevoerd in de fashionindustrie om vervuiling tegen te gaan? - Omgeving
Hoe moeten wij met onze aarde omgaan?

DUURZAAMHEID
Nederland Waterland staat wereldwijd bekend om zijn unieke bouwwerken om zich te wapenen in de eeuwige strijd met het water. Dit zorgt ervoor dat ons land, ondanks dat het voor een groot deel onder zeeniveau ligt, bewoonbaar is. Klimaatverandering is echter misschien wel de grootste bedreiging voor onze leefbaarheid. Hoe kunnen wij Nederland leefbaar doorgeven aan de volgende generaties en hoe kan de overheid burgers in dit proces betrekken?
- Energietransitie
Welke maatregelen nemen wij om een vlotte en effectieve energietransitie te realiseren? - Voeding
Wat is er voor nodig om de voedselindustrie circulair te maken? - Kleding
Welke veranderingen moeten worden doorgevoerd in de fashionindustrie om vervuiling tegen te gaan? - Omgeving
Hoe moeten wij met onze aarde omgaan?

VREDE EN RECHT
Nederland is het mondiale epicentrum van vrede en recht. Alleen al in Den Haag bevinden zich 200 (inter)nationale overheidsorganisaties die zich bezighouden met een rechtvaardiger en veiligere wereld. Tegelijkertijd zijn er juist in ons land grote uitdagingen op gebied van democratie, grondrechten en veiligheid. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze kernwaarden van vrijheid en gelijkheid doorgang blijven vinden in de 21e eeuw?
- Transparantie
Hoe behouden en verbeteren wij de transparantie van organisaties in Nederland? - Diversiteit en inclusie
Welke stappen kunnen wij nemen om een pluralistische samenleving te realiseren? - Geweld
Hoe voorkom je (excessief) geweld gebruik? - Integratie
Wat is integratie en hoe willen wij als samenleving daar invulling aan geven?

VREDE EN RECHT
Nederland is het mondiale epicentrum van vrede en recht. Alleen al in Den Haag bevinden zich 200 (inter)nationale overheidsorganisaties die zich bezighouden met een rechtvaardiger en veiligere wereld. Tegelijkertijd zijn er juist in ons land grote uitdagingen op gebied van democratie, grondrechten en veiligheid. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze kernwaarden van vrijheid en gelijkheid doorgang blijven vinden in de 21e eeuw?
- Transparantie
Hoe behouden en verbeteren wij de transparantie van organisaties in Nederland? - Diversiteit en inclusie
Welke stappen kunnen wij nemen om een pluralistische samenleving te realiseren? - Geweld
Hoe voorkom je (excessief) geweld gebruik? - Integratie
Wat is integratie en hoe willen wij als samenleving daar invulling aan geven?

GEZONDHEID EN WELZIJN
Nederlandse jongeren ervaren – mede door de opkomst van sociale media en het ogenschijnlijke individualisme in de samenleving – een grote sociale druk. Daardoor hebben veel jongeren een uitdaging om mentaal gezond te blijven. Ook zijn er jongeren die door een lichamelijke of geestelijke uitdaging niet dezelfde kansen kunnen krijgen in onze maatschappij. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen fysiek en mentaal ‘fit’ kan blijven in een continu doordraaiende samenleving?
- Sociale druk en individualisme
Wat doen wij tegen sociale druk en een ogenschijnlijk individualisme? - Innovatie en technologie
Welke technologieën verbeteren en behouden de kwaliteit in de zorg? - Preventieve gezondheidszorg
Wat doen wij om gezond te blijven? - Met een beperking leven
Hoe zorgen wij ervoor dat iedereen gezien wordt?

GEZONDHEID EN WELZIJN
Nederlandse jongeren ervaren – mede door de opkomst van sociale media en het ogenschijnlijke individualisme in de samenleving – een grote sociale druk. Daardoor hebben veel jongeren een uitdaging om mentaal gezond te blijven. Ook zijn er jongeren die door een lichamelijke of geestelijke uitdaging niet dezelfde kansen kunnen krijgen in onze maatschappij. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen fysiek en mentaal ‘fit’ kan blijven in een continu doordraaiende samenleving?
- Sociale druk en individualisme
Wat doen wij tegen sociale druk en een ogenschijnlijke individualisme? - Innovatie en Technologie
Welke technologieën verbeteren en behouden de kwaliteit in de zorg? - Preventieve gezondheidszorg
Wat doen wij om gezond te blijven? - Met een beperking leven
Hoe zorgen wij ervoor dat iedereen gezien wordt?